המתפ"ש הוחלף; "נמנעו חדירות ליישובים וניסיונות חטיפה"

    קובי פינקלר No Comments on המתפ"ש הוחלף; "נמנעו חדירות ליישובים וניסיונות חטיפה"

    לאחר שירות של ארבע שנים בתפקיד מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי מסיים את תפקידו | במקומו נכנס אמש לתפקיד האלוף כמיל אבו רוקון

    המתפ"ש, פולי מרדכי צילום: דו"צ
    20:30
    01.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on המפגש החריג בין אלוף בצה"ל למרן הגרמ"ה הירש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול התבצע טקס חילופי אישים לתפקיד מתאם הפעולות בשטחים. לתפקיד מונה אלוף כמיל אבו רוקון במקומו של האלוף יואב פולי מרדכי הפורש לאחר שנים רבות בתפקיד זה ובתפקידים צבאיים רגישים נוספים. הטקס נערך באתר "נבי סמואל" בירושלים, במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן וראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

    הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: "פולי, היום מסתיים שירות מפואר שהחל בטירונות ב'גולני' ומגיע לסיומו בתפקיד רב-חשיבות כמתאם פעולות הממשלה בשטחים. תמורות רבות ידעה מדינת ישראל לאורך 70 שנותיה – תמורות שלאורן נדרש צה"ל ליזום, להתאים את פועלו למציאות המשתנה ולגבש אסטרטגיה ברורה כדי להביא לביטחון, לתחושת ביטחון ולחיזוק תמידי של צה"ל ושל מדינת ישראל. ההכרה בחשיבותן של השכנות הטובה והתקווה כמרסן לצד עליונות האינטרס הביטחוני – היא שהנחתה אותך, פולי, בעשייתך – עשייה שתרמה לחייהם של רבים. בשבועות האחרונים פגשנו שוב במורכבותה של המציאות – עת נדרשו כוחותינו לעמוד מול הפרות סדר המוניות שבחסותן בוצעו פעולות טרור חמורות, פגיעה בחיילים, ניסיונות חטיפה, תקיפת מוצבים וניסיונות חדירה ליישובים".

    "בשעה שתושבי רצועת עזה מתמודדים עם מצוקות אזרחיות קשות, אנו ערים לאכזריות של ארגון החמאס אשר מפנה משאבי עתק לבניית אתרי תת-קרקע חסרי תועלת, חסרי תרומה, שיכלו להיות מופנים להטבת מצבם של תושבי רצועת עזה. פולי ידידי, בחמש השנים האחרונות מילאת תפקיד מרכזי במציאות המורכבת בזירה הפלסטינית ובקשר של מדינת ישראל עם מדינות ערב. תרמת רבות למימוש אחריותו של צה"ל תוך הבנה עמוקה, רגישות ונחישות חסרת פשרות לקידום ביטחון מדינת ישראל. אני מלא הערכה ותודה, בשם צה"ל כולו אני מצדיע לך על עשייה ארוכת שנים במערכי המודיעין ובתפקידך האחרון, על התרומה שלך לביטחון מדינת ישראל. האלוף כמיל אבו רוקון, החל מהיום תהיה אתה זה אשר יוביל את מערך תיאום פעולות הממשלה בשטחים".

    "האחריות כבדה – אך אין לי ספק שביכולתך לשאת בה בהצלחה רבה. שנותיך הרבות בשירות המנהל האזרחי ובמשרד הביטחון הפגישו אותך עם האתגרים על כל רובדיהם והכינו אותך היטב לפרק זה בשירותך. מחויבותנו המשותפת להשבת גופות החיילים ואזרחינו השבויים טרם הגיעה לסיומה והשבתם תביא לשיפור המציאות האזרחית-כלכלית ברצועת עזה. זאת למען רווחת תושבי האזור כולו. אני מאחל לך הצלחה בדרכך ובטוח ביכולתך לבצע את תפקידך על הצד הטוב ביותר לנוכח כל אתגר".

    אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר: "אתם המכירים אותי, יודעים כי אל המשימות אליהן נשלחתי, ביותר ממחצית משירותי הצבאי, לא תמיד הגעתי לבוש מדים – אך גם כשעטיתי תחפושת כזו או אחרת, תמיד הרגשתי מוגן על ידיהם. המדים היו לי לעתים כשכפ"ץ. בכל זמן, בכל מקום, השירות עבור ובשם צבא ההגנה למדינת ישראל, היה עבורי לזכות שאשא בגאווה כנראה תמיד. בתפקידי האחרון כמתאם, הארגון קיבל במת השפעה רלוונטית בכל פורום מקצועי. נתנו קול למדיניות הישראלית בכל מקום בו נדרש קולנו – מהפיקוד הבכיר של צה"ל, דרך הנהגת המדינה ובעולם כולו. אני מבקש להודות על ההזדמנות לעבור בכל צמתי ההשפעה בהם עמדתי, גם כשהיו אלה צמתים קשים מאוד, גם כאשר העמדה שהבעתי לא נעמה לשומעיה. מיקומו הייחודי של מתאם פעולות הממשלה בשטחים בעת הנוכחית הביא אותנו לא פעם לקו האש מול ביקורת מבית ומחוץ לבית ואף בעולם. לנגד עיני עמד דבר אחד בלבד – הצורך הבלתי פוסק לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל על כל רבדיו. אני אסיר תודה על כל תפקיד שמילאתי, בכל גזרה, בארץ ומחוצה לה. אך יותר מזה אני מלא הערכה אל האנשים שפגשתי בדרך".

    מתאם פעולות הממשלה בשטחים הנכנס, אלוף כמיל אבו רוקון אמר: "הזירה הפלסטינית הוגדרה כזירה אסטרטגית ולא בכדי. הזירה הזו משתנה לנגד עינינו והאתגרים עמם אנו מתמודדים מורכבים מאי פעם – מצב זה מחייב אותנו בראיה מפוכחת וחדה, בהבנה עמוקה של המטרות וביצירת הדרכים הנכונות לשם השגתן. בנימה זו, אני מבקש להפנות לתושבי רצועת עזה מסר חד וברור: הבחירה בידכם – בידכם האפשרות להכריע את עתידכם ועתיד ילדיכם. ארגון הטרור חמאס הוא 'טבעת החנק' על צווארכם, והוא שאינו מאפשר לכם לחיות חיי כבוד. כבן העדה הדרוזית בישראל, אני רואה במינויי לאלוף בצבא ההגנה לישראל כמעיד כאלף עדים על שילובם המלא של העדה הדרוזית בצה"ל, במערכת הביטחון ובמדינת ישראל. זהו ביטוי נוסף לברית שנכרתה בין העדה הדרוזית לעם ישראל ולמדינת ישראל".



    0 תגובות